HomePortalRegisterLog in

Share | 
 

 Memorial Wira Tempur Lagenda

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Pendekar Laut
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
avatar

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 0
Number of posts : 2346
Senjata Utama : Hikmat Pendekar Laut

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
100/100  (100/100)
Penghayatan Kuasa:
100/100  (100/100)

PostSubject: Memorial Wira Tempur Lagenda   Tue Aug 12, 2008 3:35 am

Hanya ahli forum berkuasa 99 Petala Langit (5000 post) sahaja yang layak dinobatkan gelaran ini kerana komitmen yang mereka berikan terhadap forum ini. berikut adalah senarai jaguh dan biodata mereka - mereka itu.

-Biodata dan Gambar Avatar dan Personel akan di post kemudian.

________________________________________________

Aku pernah berkata suatu masa dahulu bahawa aku akan kembali jika keadaan menjadi tidak terkawal.
Maka sekarang tibalah masanya untuk aku memunculkan diri semula.


Last edited by Pendekar Laut on Tue Aug 12, 2008 7:02 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
Pendekar Laut
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
avatar

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 0
Number of posts : 2346
Senjata Utama : Hikmat Pendekar Laut

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
100/100  (100/100)
Penghayatan Kuasa:
100/100  (100/100)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Tue Aug 12, 2008 3:37 am




1. Wunan Lionheart

Dia adalah orang pertama yang berjaya mencapai 5000 post seterusnya mendapat Gelaran Wira Tempur Lagenda yang pertama.

Dia merupakan Wira Tempur pertama yang mencapai kuasa 1000,000 HP melalui post

GELARAN: DEWA TARUNG HATI SINGA
EMPAYAR: 5 WIRA TEMPUR UTAMA
NAMA: FARID LIONHEART
UMUR: 28 TAHUN
ASAL: SEPANG SELANGOR
HOBI: MELUKIS MENCIPTA DAN MEMBACA KOMIK
KERJAYA: PEG.IT



________________________________________________

Aku pernah berkata suatu masa dahulu bahawa aku akan kembali jika keadaan menjadi tidak terkawal.
Maka sekarang tibalah masanya untuk aku memunculkan diri semula.


Last edited by Pendekar Laut on Wed Sep 03, 2008 5:19 am; edited 5 times in total
Back to top Go down
Pendekar Laut
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
avatar

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 0
Number of posts : 2346
Senjata Utama : Hikmat Pendekar Laut

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
100/100  (100/100)
Penghayatan Kuasa:
100/100  (100/100)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Tue Aug 12, 2008 3:39 am

1. WIRA TEMPUR FENDI ASURA


Dari dunia gelap, akhirnya dia turun ke legacy ini. Ketaksuban dan kefanatikan yang tiada tanding taranya terhadap komik WTPL menyebabkan dia berjaya merempuh batasan kuasa 99 petala langit dalam masa yang singkat. Akhirnya dia dinobatkan sebagai Wira Tempur kedua yang berjaya mencapai taraf Wira Tempur Lagenda.

Sejak kuasanya mencapai tahap maksimum,sifatnya berubah. Kerakusan terhadap perubahan, kehausan terhadap kuasa mendorong naluri syaitanya untuk merubah dunia. Adakalanya dia ibarat syaitan yang turun ke dunia. Sungguhpun demikian ramai jaguh menjadikanya sebagai inspirasi. Ini disebabkan pemikiran dan ambisinya yang amat tinggi. Setiap ideologinya mampu mempengaruhi dunia forum ini. Antara prinsipnya yang amat masyur dan dijadikan teladan ahli forum yg lain ialah

"KUASA ADALAH KEBENARAN, KUASA ADALAHA SEGALANYA"

sehinggalah suatu masa, dia ditimpa penyakit misteri dan akhirnya menyepi...sebelum pergi dia sempat meninggalkan pesanan

"SUATU HARI AKU AKAN MUNCUL SEMULA, MASA ITU DEWA SEKALIPUN AKAN TERPAKSA MELUTUT DAN MENGAKUI KEHEBATANKU"

GELARAN: DEWA PEMUSNAH NERAKA ASURA
EMPAYAR: 5 WIRA TEMPUR UTAMA
NAMA: SAID EFFENDI BIN AG. SAIDIN
UMUR: 23 TAHUN
ASAL: K.K. SABAH
HOBI: MENCIPTA HIKMAT, RACING, GADUH
KERJAYA: PROJECT OFFICER AND CONSULTANT
STATUS: BUJANG

________________________________________________

Aku pernah berkata suatu masa dahulu bahawa aku akan kembali jika keadaan menjadi tidak terkawal.
Maka sekarang tibalah masanya untuk aku memunculkan diri semula.


Last edited by Pendekar Laut on Sat Aug 16, 2008 4:05 am; edited 3 times in total
Back to top Go down
Pendekar Laut
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
avatar

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 0
Number of posts : 2346
Senjata Utama : Hikmat Pendekar Laut

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
100/100  (100/100)
Penghayatan Kuasa:
100/100  (100/100)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Tue Aug 12, 2008 3:41 am



3. Trojan


Merupakan jaguh ketiga yang mendapat gelaran yang berprestij ini. kesungguhan dan kommitmennya berjaya mengatasi Fendi Asura dengan menjadi Wira Tempur kedua yang berjayya mencapai taraf 1000,000HP(7000 post). Dan kesungguhannya itu membuahkan hasil dgn menjadi jaguh pertama yg mencapai taraf Kuasa Tahap Kesempurnaan(10 000 post)

GELARAN: PANGLIMA TARUNG PEMUSNAH
EMPAYAR: 5 WIRA TEMPUR UTAMA
NAMA: SALAAMY
UMUR: 20 TAHUN
ASAL: K.K., SABAH
HOBI: GAME, BERSUKAN, STREAMYX, SPEEDING KAT JALAN HIGHWAY~~
KERJAYA: STUDENT MEDIC TAUN 3
STATUS: BUJANG

________________________________________________

Aku pernah berkata suatu masa dahulu bahawa aku akan kembali jika keadaan menjadi tidak terkawal.
Maka sekarang tibalah masanya untuk aku memunculkan diri semula.


Last edited by Pendekar Laut on Fri Aug 15, 2008 9:55 am; edited 6 times in total
Back to top Go down
Pendekar Laut
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
avatar

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 0
Number of posts : 2346
Senjata Utama : Hikmat Pendekar Laut

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
100/100  (100/100)
Penghayatan Kuasa:
100/100  (100/100)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Tue Aug 12, 2008 6:54 am


4. Asura Hitam


Asura Hitam mempunyai kesungguhan yang setanding dengan Trojan. Dia merupakan jaguh keempat berjaya mencapai taraf Wira Tempur Lagenda dalam masa yang singkat.

Asura Hitam merupakan jaguh ketiga yang berjaya mencapai kuasa 1000,000HP (7000 post).

GELARAN: ASURA HITAM
EMPAYAR: EMPAYAR BLUE DREAM
NAMA: MUHD KHAIROL
UMUR: 20 TAHUN (BULAN 9 NIH 21 TAHUN)
ASAL: SRI AMAN,SARAWAK
KERJAYA: PEMBANTU METEOROLOGI,AHLI FORUM YANG PALING SETIA
STATUS: BUJANG IDAMAN

________________________________________________

Aku pernah berkata suatu masa dahulu bahawa aku akan kembali jika keadaan menjadi tidak terkawal.
Maka sekarang tibalah masanya untuk aku memunculkan diri semula.


Last edited by Pendekar Laut on Fri Aug 15, 2008 9:56 am; edited 6 times in total
Back to top Go down
Pendekar Laut
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
avatar

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 0
Number of posts : 2346
Senjata Utama : Hikmat Pendekar Laut

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
100/100  (100/100)
Penghayatan Kuasa:
100/100  (100/100)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Tue Aug 12, 2008 6:58 am





5. Tenno Zamri



Merupakan antara ahli senior di forum ini. Akhirnya dia berjaya mencapai taraf Wira Tempur Lagenda yang kelima.

Dan merupakan Wira Tempur Keempat yang berjaya mencapai tahap 1,000,000HP (7000 post) dan juga jaguh kedua yg mencapai taraf Kuasa Tahap Kesempurnaan(10 000 post)

GELARAN : WIRA TEMPUR ALAM SEMESTA
EMPAYAR : CAKERAWALA
NAMA : ZAMRI BIN MOHAMAD
UMUR : 30 TAHUN
D.O.B. : 07 OKT 1978
PEKERJAAN : GURU
STATUS : BERKAHWIN
ANAK : 1 ORANG

________________________________________________

Aku pernah berkata suatu masa dahulu bahawa aku akan kembali jika keadaan menjadi tidak terkawal.
Maka sekarang tibalah masanya untuk aku memunculkan diri semula.
Back to top Go down
Pendekar Laut
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
avatar

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 0
Number of posts : 2346
Senjata Utama : Hikmat Pendekar Laut

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
100/100  (100/100)
Penghayatan Kuasa:
100/100  (100/100)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Wed Sep 03, 2008 4:05 am




6. Tornado

Tornado merupakan antara ahli baru yang sangat aktif dan berjaya mencapai taraf Wira Tempur Lagenda dalam masa yang singkat.


Biodata Tornado:
NAMA: Syamsul
UMUR: macam budak 22 Tahun.
ASAL: Perak
SEKARANG: SELANGOR
HOBI: bawa keta laju2, baca komik, layan internet,
PEKERJAAN: Businessman... hahahaha naga roti EBD..sedap..
STATUS: married n not available.. hehehe..
CITA: Empayar bisness terluas... melangkaui semua empayar..


________________________________________________

Aku pernah berkata suatu masa dahulu bahawa aku akan kembali jika keadaan menjadi tidak terkawal.
Maka sekarang tibalah masanya untuk aku memunculkan diri semula.


Last edited by Pendekar Laut on Mon Sep 08, 2008 9:49 am; edited 3 times in total
Back to top Go down
Pendekar Laut
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
avatar

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 0
Number of posts : 2346
Senjata Utama : Hikmat Pendekar Laut

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
100/100  (100/100)
Penghayatan Kuasa:
100/100  (100/100)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Wed Sep 03, 2008 4:10 am




7. Pai_Wunan7


Merupakan Ahli yang tidak berapa aktif pada awalnya. tetapi tak tahu macam mana tiba-tiba dia dah capai tahap Wira Tempur Lagenda.Dia juga merupakan seorang yg amat menegakkan keadilan dan tidak teragak-agak untuk bertindak jika ada pihak yg cuba mengganngu ketenteraman dunia wira tempur..syabas wunan7

GELARAN: DEWA TEMPUR MAHARAJA BUMI INFINITI
EMPAYAR: BEBAS
NAMA: MUHAMMAD NAJIB
UMUR: 35
ASAL: PULAU MUTIARA
HOBI: GAME, BERSUKAN, MELUKIS, MEMBACA, KUMPUL MODEL DAN PEDANG..BERIADAH BERSAMA FAMILI~~DULU MINAT GAK MANCING NIH...
KERJAYA: SUDAH TUKAR PROFESION....
STATUS: KAHWIN



________________________________________________

Aku pernah berkata suatu masa dahulu bahawa aku akan kembali jika keadaan menjadi tidak terkawal.
Maka sekarang tibalah masanya untuk aku memunculkan diri semula.
Back to top Go down
Pendekar Laut
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
avatar

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 0
Number of posts : 2346
Senjata Utama : Hikmat Pendekar Laut

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
100/100  (100/100)
Penghayatan Kuasa:
100/100  (100/100)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Tue Sep 16, 2008 3:46 am





8. Makhluk Hitam

Latar belakangnya agak misteri pada awalnya. dia merupakan abang kepada * Pendekar Laut * yang merupakan Ketua Empayar Pendekar Laut nnt.Beliau juga pernah mengalami kesakitan yg muktamad sehingga terpaksa meninggalkan dunia wira tempur buat seketika.Kini,dia sudah kembali utk memporak perandakan dunia wira tempur.

GELARAN: DEWA MAKHLUK TARUNG PEMUSNAH
EMPAYAR: EMPAYAR 5 WIRA TEMPUR UTAMA
NAMA: -
UMUR:
umor 29tahun
TEMPAT LAHIR: kuching sarawakASAL: srawak dan perak
HOBI: main playstation,tido,racing kete,makan,melukis,baca komik,rollerblade dan mengumpul action figure.
KERJAYA: kerjaya-warehouse manager2nd

________________________________________________

Aku pernah berkata suatu masa dahulu bahawa aku akan kembali jika keadaan menjadi tidak terkawal.
Maka sekarang tibalah masanya untuk aku memunculkan diri semula.


Last edited by Pendekar Laut on Wed Oct 15, 2008 5:10 am; edited 2 times in total
Back to top Go down
Pendekar Laut
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
avatar

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 0
Number of posts : 2346
Senjata Utama : Hikmat Pendekar Laut

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
100/100  (100/100)
Penghayatan Kuasa:
100/100  (100/100)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Tue Sep 16, 2008 3:59 am




9. Demon Zuten

Dia merupakan Ahli yang paling aktif pada zaman awal forum Wira tunggal ini dibuka dan menjadi Top Poster dengan tempoh yang agak lama sebelum dipintas oleh Wunan Lionheart dan Fendi Asura.
Keunggulannya memang tidak boleh dipertikai dan disegani oleh seluruh ahli forum selaku antara salah seorang ahli yang paling senior dalam forum ini.
Sepatutnya dia mampu mendapat awal-aawal lagi gelaran berprestij ini sebelum Wunan Lionheart, Tetapi oleh kerana dia perlukan masa untuk menyesuaikan diri dengan kehidupan sebagai seorang mahasiswa maka dia terpaksa berhenti seketika dari bergiat aktif didalam forum ini.

Kini dia telah kembali dan membuktikan bahawa dia layak untuk menerima gelaran yang berprestij ini. Tahniah buat Demon zuten.

GELARAN: DEWA TEMPUR AGUNG PEMUSNAH KEGELAPAN
EMPAYAR: EMPAYAR 5 WIRA TEMPUR UTAMA

Nama : Mohammed Radzie Bin Anuar
Nickname : Demon_Zuten,Ah Ji
Tarikh Lahir : 7 Julai 1990
Tempat Lahir : Hospital Bahagian Limbang,Sarawak
Tempat Tinggal : Jalan Simpang Tiga,Kuching
Pengajian : Pra-Diploma Sains(Fizikal)
Pekerjaan : Mahasiswa Uitm,Usahawan MLM
Hobi : Membuat duit,tidur & membaca komik

________________________________________________

Aku pernah berkata suatu masa dahulu bahawa aku akan kembali jika keadaan menjadi tidak terkawal.
Maka sekarang tibalah masanya untuk aku memunculkan diri semula.
Back to top Go down
Pendekar Laut
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
avatar

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 0
Number of posts : 2346
Senjata Utama : Hikmat Pendekar Laut

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
100/100  (100/100)
Penghayatan Kuasa:
100/100  (100/100)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Tue Sep 16, 2008 4:04 am

10. Zonan



KETUA EMPAYAR (MAHARAJA WIRA TEMPUR)
EMPAYAR: EMPAYAR CAKERAWALA

full name: mohd fauzan fharidz bin rizuan
kerja : biz kedai komputer
lahir: perak
tinggal : meru...usj
hobi..bace komik..main games ( tapi x terer2 jugak)..main futsal
status : bujang (lagi 3 laa...)

________________________________________________

Aku pernah berkata suatu masa dahulu bahawa aku akan kembali jika keadaan menjadi tidak terkawal.
Maka sekarang tibalah masanya untuk aku memunculkan diri semula.


Last edited by Pendekar Laut on Thu Oct 16, 2008 3:06 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
Pendekar Laut
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
avatar

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 0
Number of posts : 2346
Senjata Utama : Hikmat Pendekar Laut

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
100/100  (100/100)
Penghayatan Kuasa:
100/100  (100/100)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Wed Oct 15, 2008 5:11 am

11. JERUNG RAKSASA

GELARAN: MAHARAJA JERUNG PEMUSNAH
EMPAYAR: EMPAYAR PHOENIX
NAMA:
Amiruddin
UMUR: 36 tahun
TEMPAT LAHIR: Shah Alam
HOBI: Futsal
KERJAYA: Penolong Akaun

________________________________________________

Aku pernah berkata suatu masa dahulu bahawa aku akan kembali jika keadaan menjadi tidak terkawal.
Maka sekarang tibalah masanya untuk aku memunculkan diri semula.


Last edited by Pendekar Laut on Thu Oct 16, 2008 3:05 am; edited 2 times in total
Back to top Go down
Pendekar Laut
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
avatar

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 0
Number of posts : 2346
Senjata Utama : Hikmat Pendekar Laut

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
100/100  (100/100)
Penghayatan Kuasa:
100/100  (100/100)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Thu Oct 16, 2008 3:04 am






12. Ji Tenwu



Gelaran: Dewa Alam Kegelapan
Empayar: 5 Wira Tempur Utama
Nama: Gavin anak Morgan
Umur: 22 Tahun
Asal: Miri,SARAWAK
Hobi: Main PS3,Minum air yg beralkohol(apabila boring),membaca komik,main dekat GYM,main ping-pong dan kacau orang
Kerjaya: Test simen(cubeman),kuli angkat barang...hehehe....dan keja kat kapal(catering)
Status: Bujang lagi

________________________________________________

Aku pernah berkata suatu masa dahulu bahawa aku akan kembali jika keadaan menjadi tidak terkawal.
Maka sekarang tibalah masanya untuk aku memunculkan diri semula.
Back to top Go down
Pendekar Laut
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
avatar

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 0
Number of posts : 2346
Senjata Utama : Hikmat Pendekar Laut

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
100/100  (100/100)
Penghayatan Kuasa:
100/100  (100/100)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Sun Nov 16, 2008 8:08 am



13. Kakabol


Location: BUKIT PAYONG,TERENGGANU
Job/hobbies: MELAWAK DAN SERIUS SETIAP MASA
Humor: MEMBULI ASURA HITAM
Gender: MALE
Birthday: 1 SEPTEMBER 1987

________________________________________________

Aku pernah berkata suatu masa dahulu bahawa aku akan kembali jika keadaan menjadi tidak terkawal.
Maka sekarang tibalah masanya untuk aku memunculkan diri semula.
Back to top Go down
Pendekar Laut
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
1000,000HP Aliran'Kuasa 1000,000HP
avatar

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 0
Number of posts : 2346
Senjata Utama : Hikmat Pendekar Laut

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
100/100  (100/100)
Penghayatan Kuasa:
100/100  (100/100)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Sun Nov 16, 2008 8:09 am

14. Jerung Gergasi

Location: Galaksi Bimasakti
Website:
Job/hobbies: killing time ..
Humor: I'm Evil & ....
Gender: Male
Birthday: 15 May 1978

________________________________________________

Aku pernah berkata suatu masa dahulu bahawa aku akan kembali jika keadaan menjadi tidak terkawal.
Maka sekarang tibalah masanya untuk aku memunculkan diri semula.
Back to top Go down
Asura_Hitam
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 990,000HP
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 990,000HP
avatar

Ketua Moderator

Level : 9 - Maharaja Dewa Tempur
($) : RM2500
Number of posts : 53003
Senjata Utama : Hikmat Pustaka Berenam

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
100/100  (100/100)
Penghayatan Kuasa:
100/100  (100/100)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Fri Jan 23, 2009 12:54 pm

16.Naldo

NAMA:MOHAMAD FITRI B RAMIZAN
EMPIRE:BLUE DREAM
GELARAN:DEWA TEMPUR WULIANG
TARKH LAHIR;11/04/1989
PERKERJAAN:STUDENT N USHAWAN
STATUS:MUAHAHAH BUJANG TU
HOBI:BENDA YG KORANG BUAT(BERFORUM LA)




________________________________________________
How quickly they forget that all it takes to change the course of history-is the will of a single man.
"To Be Lost and Totally Forgotten"
"Power cannot be given, it has to be taken"
Back to top Go down
Asura_Hitam
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 990,000HP
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 990,000HP
avatar

Ketua Moderator

Level : 9 - Maharaja Dewa Tempur
($) : RM2500
Number of posts : 53003
Senjata Utama : Hikmat Pustaka Berenam

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
100/100  (100/100)
Penghayatan Kuasa:
100/100  (100/100)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Sat Jan 24, 2009 6:12 pm





17. YI_TZELING


NAMA: MUHAMMAD HAFIZ BIN SANUSI

TARIKH LAHIR : 25 MEI 1989

ALAMAT RUMAH : LOT 2189 RPT DESA SERI BAYU 32600 BOTA PERAK

GELARAN : PAHLAWAN NAGA KEMBAR @ DIDIX

EMPAYAR : EMPAYAR PHOENIX

PEKERJAAN : STUDENT

STATUS : SINGLE AND AVAILABLE

PENDIDIKAN : MATA HATI JIWA

HOBI: SEMBANG, MAIN GAMES, BACA KOMIK

TAGLINE : YOU WERE BORN TO BE LOVED

________________________________________________
How quickly they forget that all it takes to change the course of history-is the will of a single man.
"To Be Lost and Totally Forgotten"
"Power cannot be given, it has to be taken"
Back to top Go down
-LEO-
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 800,000HP
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 800,000HP
avatar

Super Moderator

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 900,000
Number of posts : 13603
Senjata Utama : p. juara Tempur Pemusnah III

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
1000/1000  (1000/1000)
Penghayatan Kuasa:
1000/1000  (1000/1000)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Sat Feb 07, 2009 6:19 pm




18. LEO


NAMA: MOHD ROFFE BIN MOHD ADNA

TARIKH LAHIR : 21 JUN 1987

ALAMAT RUMAH : ATAS PELANTAR

GELARAN : DEWA TEMPUR INFINITI

EMPAYAR : EX-INFINITI

PEKERJAAN: BERKHIDMAT UNTUK NEGARA

STATUS : MARRIED

PENDIDIKAN : DEGREE

HOBI: BERENANG, MENGAMBIL GAMBAR.

________________________________________________


Last edited by -LEO- on Wed Oct 09, 2013 9:08 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
-LEO-
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 800,000HP
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 800,000HP
avatar

Super Moderator

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 900,000
Number of posts : 13603
Senjata Utama : p. juara Tempur Pemusnah III

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
1000/1000  (1000/1000)
Penghayatan Kuasa:
1000/1000  (1000/1000)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Wed Feb 11, 2009 5:35 am




Nama Penuh:Ahmad Waqiyuddin 'Ismat Bin Mohamad
No Phone:013-4296801
Alamat:A-28 Kampung Pengadang Baru,
20050 Kuala Terengganu,
Terengganu Darul Iman........(Paling dekat dgn kakabol....hehehe....jg pn ekat gok)

Hobi:Mencoteng kertas,melukis komik,cari idea nk wat komik sndiri,msj & cll awek aku....on9
Pendidikan:Sekolah Kebangsaan Gelugor,
Sekolah Menengah Kebangsaan Padang Midin,
Kolej Matrikulasi Kedah...(Tempat aku jumpe si die....hehehehe)
Universiti Malaysia Pahang....(same dgn JG....tp aku ambk Degree Automotive)

Status:Single tp ade awek....(macam mane tu?!)
Cita-cita:Bawak mak bapak aku g haji,
Jd engineer Mercedes,Aston Martin
Wat komik sendiri(cipta legacy mcm Wan Yat Leung dan Range Murata
)
Wat animasi & filem sndiri....

________________________________________________
Back to top Go down
-LEO-
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 800,000HP
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 800,000HP
avatar

Super Moderator

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 900,000
Number of posts : 13603
Senjata Utama : p. juara Tempur Pemusnah III

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
1000/1000  (1000/1000)
Penghayatan Kuasa:
1000/1000  (1000/1000)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Wed Feb 11, 2009 5:36 am

Raja Kejora





GELARAN: Jaguh No.1 Planet Kejora
EMPAYAR: EMPAYAR BLUE DREAM
Nama : Mohammad Yusof bin Abdullah
Nickname : Raja Kejora @ Maharaja Anten
Tarikh Lahir : 24 Disember 1986
Tempat Lahir : Hospital Kuala kangsar
Tempat Tinggal : Beret Polis IPD Kuala Krai Kelantan
Pengajian : SPM
Pekerjaan : PDRM
Hobi : Dengar lagu, baca komik & tido

________________________________________________


Last edited by -LEO- on Wed May 20, 2009 11:17 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
-LEO-
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 800,000HP
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 800,000HP
avatar

Super Moderator

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 900,000
Number of posts : 13603
Senjata Utama : p. juara Tempur Pemusnah III

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
1000/1000  (1000/1000)
Penghayatan Kuasa:
1000/1000  (1000/1000)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Mon Feb 16, 2009 8:28 am


Venom-x

GELARAN: Pemusnah Keramat

EMPAYAR: EMPAYAR PHOENIX

Nama : Mat Yoe

Nickname : venom_x @ Pai Quenqon X

Tarikh Lahir : 16 JUN 1982

Tempat Lahir : Kay Bee..(Qlate)

Tempat Tinggal : Jalan Klang Lama (sekarang)

Pengajian : Sijil,Diploma

Pekerjaan :

Hobi :

Status : Bachelor..

________________________________________________


Last edited by -LEO- on Wed May 20, 2009 11:17 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
-LEO-
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 800,000HP
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 800,000HP
avatar

Super Moderator

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 900,000
Number of posts : 13603
Senjata Utama : p. juara Tempur Pemusnah III

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
1000/1000  (1000/1000)
Penghayatan Kuasa:
1000/1000  (1000/1000)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Wed May 20, 2009 11:01 am

Razufa

NAMA : MOHD FARIZA BIN MUSTAFA (REDZA)

UMUR : 26 THN

TARIKH LAHIR : 15 JUN 1983

TMPT LAHIR : KUALA TERENGGANU

ALAMAT : NO.56 JLN 4 TMN KEMUNING
BANTING,SELANGOR



PENDIDIKAN :
SEKOLAH MENENGAH SULTAN OMAR DUNGUN TRG
POLYMAS JITRA KEDAH

PEKERJAAN : PRODUCTION TECHNICIAN ( CHEMICAL PLANT )

STATUS : BERKAHWIN

HOBI : MOUNTAIN CLIMBING,SWIMMING,JUNGLE TREKKING

________________________________________________


Last edited by -LEO- on Wed May 20, 2009 11:16 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
-LEO-
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 800,000HP
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 800,000HP
avatar

Super Moderator

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 900,000
Number of posts : 13603
Senjata Utama : p. juara Tempur Pemusnah III

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
1000/1000  (1000/1000)
Penghayatan Kuasa:
1000/1000  (1000/1000)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Wed May 20, 2009 11:02 am




Maharaja Sagar

Nama : Faizan Bin Haji Abdul Wahab


Nickname : Wira Silam ( WTL ), dlm fs & tagged, aku tak ingatlah..

Tarikh Lahir : 23 Oktober 1990

Tempat Lahir : Sarikei, Sarawak.

Pendidikan : UPSR, PMR, SPM..

Pekerjaan : Sekarang tengah menuntut di Kolej Twintiech Sarawak, mengambil jurusan
Diploma Pengurusan Teknologi (Perakaunan)

Cita-cita : 1. Nak jadi org yg berjaya dlm hidup aku

2. Memperoleh pointer yg bagus

3. Dapat memperolehi segulung izajah

4. Jadi jutawan

Hobi : - suka berforum terutamanya dlm WTL nie

- suka baca komik

- apa2 yg korang rasa sesuai utk org spt aku lah

________________________________________________


Last edited by -LEO- on Wed May 20, 2009 11:15 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
-LEO-
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 800,000HP
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 800,000HP
avatar

Super Moderator

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 900,000
Number of posts : 13603
Senjata Utama : p. juara Tempur Pemusnah III

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
1000/1000  (1000/1000)
Penghayatan Kuasa:
1000/1000  (1000/1000)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Wed May 20, 2009 11:02 am

Maharaja Xinan

Nama: Mohd Hasbul Bin Md Jamil

Nickname: Maharaja Xinan

Tarikh Lahir: 10/04/1984

Tempat Lahir: Aku lahir kat Kg Sg Dusun,Kuala Kubu Baru,Selangor

Asal: Hulu Selangor

Tempat Tinggal: No.220 (O) Tgkt 3 Blok B Berek Polis IPD Kuala Krai 18000 Kelantan

Kerja: Polis ( Kat Kuala Krai )

Pendidikan: SPM ( seb baik leh msk polis )

Cita-cita:
1. Dah tercapai nak jd polis

2. Aku nak jadi pengiring pak lah( xdapat lagi ni huhuhuhu)

Hobi:
1. Main Bola Sepak
2. Baca komik
3. jogging
4.bola tampar
5.futsal
dan mcm2 lagi sukan

________________________________________________


Last edited by -LEO- on Wed May 20, 2009 11:15 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
-LEO-
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 800,000HP
99'Petala'Langit Aliran'Kuasa 800,000HP
avatar

Super Moderator

Level : 10 - Dewa Tempur Agung
($) : 900,000
Number of posts : 13603
Senjata Utama : p. juara Tempur Pemusnah III

Profile Jaguh
Tahap Kesempurnaan:
1000/1000  (1000/1000)
Penghayatan Kuasa:
1000/1000  (1000/1000)

PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   Wed May 20, 2009 11:07 am




Topeng Perak

Nama = Ahmad Zaid Bin Sharbani
Umo =20tahun (kalu ikut tahun da 21) heh
T/Lahir=29 Ogos 1988
Tmpt Lahir = hospital Kajang Selangor Darul Ehsan
Alamat = No1 Lorong Paya 8,Sg Ramal Luar,Kajang,Selangor
Perkerjaan = Peniaga Kecil2an ..
Status = bakal suami kepada bakal isteri aku ..
Hobi = Membace WTPL, buka forum WTL ..dan tdo dan solat dan makan ..hehe

________________________________________________


Last edited by -LEO- on Wed May 20, 2009 11:14 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Memorial Wira Tempur Lagenda   

Back to top Go down
 
Memorial Wira Tempur Lagenda
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Wiratunggallegacy :: Administration Area :: WTL Hall of Fame-
Jump to: